Top Module Empty
powered_by.png, 1 kB
FORUMET - Det gamle
Kawasaki Z1300 Forum for alle
Velkommen, Gjest
Vennligst Logg inn eller Registrer deg.
Glemt passord?
_GEN_GOTOBOTTOM Legg inn svar Foretrukket: 0
TRÅD: Autostopp blinklys
#467
500AMM ()
Ikke pålogget
Autostopp blinklys 18/11/2009 18:02  
Hei.

På DFI'en min virker ikke den automatiske slukkingen av blinklyset. Etter det lille jeg har sett så inneholder dette opplegget; et relé bak høyre deksel, en spole som en del av selve blinklysbrytere n og en av/på bryter.

Er det noen som kjenner til feilforhold rundt denne funksjonen?

-arnt-
  Du må registrere deg og logge inn for å kunne skrive i forumet.
#471
Sv:Autostopp blinklys 23/11/2009 14:19  
Hei

Jeg har samme problemet på min sykkel.

Av/på bryteren på blinklyset ser likedan ut som hovedstrømbryte ren.

Jeg fikk tidligere et problem med hovedstrømbryte ren. En metalldel inne i enheten løsnet. Dette gjorde at det ikke ble noen kontakt gjennom bryteren og sykkelen ble vanskelig å starte.

Da av/på bryteren ser likedan ut antar jeg at samme problem kan ha oppstått her og som et vinterprosjekt har jeg planlagt å demontere enheten og sjekke dette.

Egil
  Du må registrere deg og logge inn for å kunne skrive i forumet.
#473
500AMM ()
Ikke pålogget
Sv:Autostopp blinklys 23/11/2009 16:32  
Hei.

Ja, dette kan jo være en årsak, helt klart. Men denne funksjonen har også et relé som jeg vet kan feile. Har sett noen har bygd eget relé på et eller anna forum, mulig det var det engelske.

Og så er det den spolen som ligger i selve bryterpanelet som drar blinklysbrytere n tilbake. Den er veldig treg på min. Kanskje det bare mangler litt smøring.

Jeg lurer også på hvor signalet om at sykkelen må kjøre før det slukker seg, kommer fra? Vi får bare begynne å grave oss inn i bryteren. Så melder vi fra når vi finner ut noe.

-arnt-
  Du må registrere deg og logge inn for å kunne skrive i forumet.
#520
Sv:Autostopp blinklys 12/06/2010 16:22  
Et av signalene som slår av blinkeren ligger inni instrumenthuset på toppen av speedometer , der er en liten firkant som sender og mottar signal
Ca 5mm høy og ca 25mm lang

Roar
  Du må registrere deg og logge inn for å kunne skrive i forumet.
_GEN_GOTOTOP Legg inn svar
Forumløsning : FireBoard
© 2024 Kawasaki Z1300 Club Norway - Organisasjonsnr 986782109 - En alenestående og spisset motorsykkelklubb!
Joomla! is Free Software released under the GNU/GPL License.