Jeg hvet at dette ikke er helt rette tråden å sette inn dette, men jeg håper bare at noen ser dette og hopper på...... Jeg solgte min nyopp-pussede Z1300 for to år siden og kjøpte meg en Harley Davidson FXSTC 1992 som nå er lettere modifisert. Savnet etter en Z1300 er nå blitt så stort at jeg søker en Big-Six igjen, jeg ønsker fortrinnsvis en DFI sykkel... Skulle dette være umulig så kan jeg også overta et prosjekt av alle modellene bare det er en orginal Z. Utseendet på KZ-modellen med den lave tanken tiltaler meg dessverre ikke.
Håper noen ser dette og hvet om eller har en sykkel som de vil kvitte seg med. Har noen en STRØKEN DFI så kan det være aktuelt å bytte med Harlyen. Den har en ca. pris på 85000.-
mvh Sigurd, Trondheim
Du må registrere deg og logge inn for å kunne skrive i forumet.
Hallois Roar. Mener bestemt at jeg ringte på denne sykkelen for en stund siden, da mener jeg den var solgt. MEN, jeg ringer igjen i kveld..........
... Hadde vært artig å hatt sykkel til treffet i Mai...
Du må registrere deg og logge inn for å kunne skrive i forumet.
Skjønner deg godt! i fjor kjøpte jeg en Super tenere 1200 som nesten var ny. Ville ha en sykkel som jeg kunne kjøre med da min daværende z1300 var under oppussing for de 10'ende året. Yamahaen var høy og fin, men den var for lett og for svak i motoren. Dermed så solgte jeg den og kjøpte en vmax med 146HK. Men den solgte jeg også da den var for lav og hadde for lite hester faktisk. Jeg solgte den og min z1300 som jeg kjørte veldig lite med. Så kom Geir sitt prosjekt med 180hk som nå er her hos meg etter hans bortgang. Må si at det er lite som kan måle seg med en z1300 ja. Det er godt å sitte høy med en tung og god sykkel! Lykker til i ditt søken!
Helge Z1300 1979A1 - Den 5. Z1300 i Norge
Du må registrere deg og logge inn for å kunne skrive i forumet.
Har ikke funnet den rette sykkelen enda, men jeg har byttet Harley da.......... Nå er det Bobber-style her i garagen, men savnet av en sekser er der fortsatt.
Du må registrere deg og logge inn for å kunne skrive i forumet.
Ja, det er synlige bevis på at dette er en A2..... Tenningen ligger også bak sylindrene og det må da stamme fra en A1??? Du hadde en del prakk med motoren du Roar, håper at det er ordnet opp i nå........... Eller byttet du motor??
Men, vi får se på torsdag....
Du må registrere deg og logge inn for å kunne skrive i forumet.
Gikk ikke på alle sylindrene ved retardasjon, påmontert et utrolig smalt styre som gjorde den fryktelig tungkjørt..... Framdekket var blankt, dette ble ikke varslet om selv om jeg sa ifra om at jeg ved handel skulle kjøre sykkelen oppover til Trondheim. Setet var dårlig, ingen oljetrykksgiver ( ettermontert et billig instrument i stedet ), uorginale blinklys forrann.......
Synes at prisen BØR stå i stil med hva som skal selges........
Du må registrere deg og logge inn for å kunne skrive i forumet.
Kan en 1980 KZ1300A2 være noe for deg? Sliter med å få lagt inn bilder men du kan maile meg på knkrogness@yaho
o.com for bilder. Har også en 1979 KZ1300A1 om det passer bedre. Mvh Klas
Du må registrere deg og logge inn for å kunne skrive i forumet.
Fikk kjøpt tilbake min gode gamle A1 nå i sommer, vi startet samtalene i fjor sommer og en vinter med harde forhandlinger gjorde sitt. Nå er det lykke både på veien og i garagen
Vinteren som kommer skal brukes til en å flikke og pusse. Blir vel til at den blir lakkert og shinet både utenpå og inni kjenner jeg meg selv rett.....
Du må registrere deg og logge inn for å kunne skrive i forumet.
Nå er sykkelen plukket ned i molekyler, ramme og diverse braketter blir levert til syredypping og pulverlakk. Resten blir lakkert opp av profesjonell lakkerer. Har også måttet kjøpe et gassersett fra USA, dette fordi at jeg klarte å knekke ei dyse i den ene gasseren. Om sykkelen blir ferdig i år vites ikke, men håpet er der.
Du må registrere deg og logge inn for å kunne skrive i forumet.