Jeg har nettopp skiftet clutch-
lamellene og fylt på med ny olje av typen Silkolene. Clutchen slurer som bare det. Den har liggget i olje en rekke timer/døgn og blitt brukt kanskje i 3 timer hittil. Har også skiftet clutch-fjærene til en hardere type (ca 10% hardere) siden jeg har økt effekten på sykkelen. Har noen erfaring med Silkolene?
Helge Z1300 1979A1 - Den 5. Z1300 i Norge
Du må registrere deg og logge inn for å kunne skrive i forumet.
Ahh! Så deilig å bruke forumet på denne måten!
Jeg husker at jeg fulgte den prosedyren for 2 år siden, men jeg vet også at jeg har skrudd på det punktet i ettertid uten å tenke særlig på det. Skal sjekke det snart.
Helge Z1300 1979A1 - Den 5. Z1300 i Norge
Du må registrere deg og logge inn for å kunne skrive i forumet.
Endelig! Tusen takk for tipset Roar! Jeg justerte skruen som går mot clutchstanga i tråd med boka. Nå fikk jeg endelig drag på sykkelen. Den virker noe sprekere enn før, spesielt på 1 og andre gir, den er tight i styret og ingen vibrasjoner i høy hastighet. Jeg jubler, nå etter 10 års med sporadisk skruing i en skitten garasje. Noen mindre problemer gjenstår dog, men det er småtteri: skifte av bremsepumpe bak og skifte av starteren. Men dette er ingenting.
Helge Z1300 1979A1 - Den 5. Z1300 i Norge
Du må registrere deg og logge inn for å kunne skrive i forumet.
Så blir det stille i garasjen min fremover...... Å kjøre er ikke nok. Det er egentlig ikke føft nok drag på sykkelen. Det må nok mer skruing til. Har følgende planer (nesten 100% sikre):
- skifte av støtdempere bak til en heldekkende type (dette er småtteri) - endring av sete slik at jeg ikke sklir bakover ved pådrag (dette er småtteri) - innkjøp av et NOS-system..... i 2012.
Vi snakkes gutta!
Helge Z1300 1979A1 - Den 5. Z1300 i Norge
Du må registrere deg og logge inn for å kunne skrive i forumet.