-----------KLUBBEFFEKTER-----------

Tskjorter og hansker!

powered_by.png, 1 kB
Kawasaki Z1300 Forum for alle
Velkommen, Gjest
Vennligst Logg inn eller Registrer deg.
Glemt passord?
Sv:Oljelampa av og på. (1 visning)
_GEN_GOTOBOTTOM Legg inn svar Foretrukket: 0
TRÅD: Sv:Oljelampa av og på.
Vabis ()
Ikke pålogget
Oljelampa av og på. 25/07/2012 14:54  
Var idag å så på en 85m DFI som jeg hadde tenkt å kjøpe, da vi startet den første gangen lyste oljelampa. Jeg beordret stopp, det viste seg at det var litt lite olje på den slik at jeg trodde det var nivåsensoren som tente lampa. Vi fylte på olje til rett nivå og da slukket lampa. MEN, da jeg fikk på meg hjelm og min eminente Z1300 jakke så kom lampa på igjen. Jeg prøvde å jorde oljetrykksbryte ren, men det gav ingen effekt. Her må det være noe elektrisk krøll et sted. Sykkelen skal være uskrudd i motor, det eneste som ikke var orginalt var blinklykter og bøylen bak setet.

NOEN SOM HAR PEILING PÅ HVA SOM KAN VÆRE PROBLEMET??

Har liten lyst til å kjøpe sykkelen viss det blir bare problemer. Det er jo et bra prutningsmonn dette da,men det kan også fort bli dyrt.
  Du må registrere deg og logge inn for å kunne skrive i forumet.
500AMM ()
Ikke pålogget
Sv:Oljelampa av og på. 26/08/2012 22:20  
Hallo.

Her kommer et veldig seint svar, men kanskje bra likevel.

På min er det slik at dersom jeg starter mens den står på sidestøtta, eller heller over mot venstre siden, så behøver ikke oljelampa slukke. Etter det jeg har funnet ut så er det fordi nivåsensoren som sitter på høyre side(?) av motoren da kan registrere et lavere oljenivå enn reelt. Er det da litt lavt oljenivå fra før så vil lampa tennes. Men hvorfor den ikke slukker igjen når sykkelen rettes vet jeg ikke, kanskje fordi dette er gammal elektronikk som ikke håndterer denne endringen mens motoren er i gang.

Arnt
1985 Kawasaki Z1300 DFI
--- --- --- --- ---
'94 Mercedes-Benz E500 Limited
'92 Mercedes-Benz 500E, 6.0 AMG, König kompressor
.
Vabis ()
Ikke pålogget
Sv:Oljelampa av og på. 02/09/2012 13:49  
Prøvde å starte den på sidestøtta og hovedstøtta, men resultatet ble det samme. Fylte også på en oljeskvett og fortsatt samme resultat.

Det som til syvende og sist ble resultatet av denne seansen ble at jeg kjøpte meg en 1992m HD Soft-tail.

Men drømmen om en strøken Z1300 er der fortsatt.
Derfor akter jeg å fortsatt være medlem i klubben og prøve å bidra litt med det som jeg kan bidra med.
500AMM ()
Ikke pålogget
Sv:Oljelampa av og på. 02/09/2012 14:15  
OK, like greit å droppe det dersom selgeren ikke hadde en forklaring eller gjort forsøk på å finne årsaken.

Det er jo så enkelt som å ta av trykksensoren og få målt oljetrykket, da er ihvertfall den risikoen verifisert eller avkreftet. Deretter er det enten defekt sensor eller el.feil på sykkelen.

Men det går vel greit å kjøre "Haly" ei stund også. Det kommer garantert flere DFI'er på markedet etterhvert, bare å følge med.

-arnt-
1985 Kawasaki Z1300 DFI
--- --- --- --- ---
.
500AMM ()
Ikke pålogget
Sv:Oljelampa av og på. 03/09/2012 14:52  
Hei igjen.

Jeg har lagt ved et bilde som viser oljenivå- sensoren til DFI. Det ser ut som det er en flottør med kontaktplate i bunnen som jorder når den er helt nede. Men jeg har ikke sjekka hvor den sitter i motoren. Sitter denne i bunnpanna et sted?

-a-
1985 Kawasaki Z1300 DFI
--- --- --- --- ---
.
Vabis ()
Ikke pålogget
Sv:Oljelampa av og på. 04/09/2012 21:35  
På den 81m jeg hadde først så var den plassert i bakkant av bunnpanna, regner med at den sitter der på nyere sykler også.

Jeg fikk mange gode bilder av tre sykler som Wilfried hadde stående, Roar var innom hos ham i sommer og sendte meg flotte bilder. Men, disse syklene var så strøkne at prisen ble i høyeste laget for meg. MEN, jeg ringer alltid på de Z1300 DFI syklene som annonseres nå. Den som leter finner.
_GEN_GOTOTOP Legg inn svar
Forumløsning : FireBoard
© 2019 Kawasaki Z1300 Club Norway - Organisasjonsnr 986782109 - En alenestående og spisset motorsykkelklubb!
Joomla! is Free Software released under the GNU/GPL License.