-----------KLUBBEFFEKTER-----------

Tskjorter og hansker!

powered_by.png, 1 kB
STARTSIDEN arrow FORUMET
Kawasaki Z1300 Forum for alle
Velkommen, Gjest
Vennligst Logg inn eller Registrer deg.
Glemt passord?
_GEN_GOTOBOTTOM Legg inn svar Foretrukket: 0
TRÅD: Kawa'n tok fyr.
500AMM ()
Ikke pålogget
Sv:Kawa'n tok fyr. 15/09/2011 12:36  
Ja - du er nødt til å få deg et annet topplokk. Å sette inn ventilseter er ikke noe for "hvermansen" å drive med.

Da Sylinderservice satte inn nye ventilstyringer i min topp, kilte den ene seg og ble stående halveis inne. De prøvde kjapt å få den ut men den knakk siden den var så nedkjølt. Jeg pratet med de om dette med innkrymping og de ga en grundig forklaring. Først ble alt maskinert iht. fabrikkens anbefalte krav. Så ble hele topplokket varmet i oljebad til ca.100 grader. Lokal oppvarming av aluminiumtopper kan føre til at de sprekker! Ventilstyringen e ble frysi ned i tørris. Med riktig toleranse på alt kunne de bare slippe ventilstyringen ned i hullet i topplokket.

Denne prosessen må også gjøres for å sette inn ventilseter. Men jeg er egentlig like bekymra for utfresingen i topplokket. Det blir veldig tynt gods mot kjølekanalene og selv om det er "nok gods" igjen, så kan det likevel sprekke etter ei tid når motoren er i drift. Da blir det lekkasje og trykk i kjølesystemet.

"That's my 2 cents" som det heter på nynorsk.
1985 Kawasaki Z1300 DFI
--- --- --- --- ---
'94 Mercedes-Benz E500 Limited
'92 Mercedes-Benz 500E, 6.0 AMG, König kompressor
.
  Du må registrere deg og logge inn for å kunne skrive i forumet.
500AMM ()
Ikke pålogget
Sv:Kawa'n tok fyr. 07/10/2011 00:05  
Hallo.

Hvordan går det med "topplokk syndromet"?

-a-
1985 Kawasaki Z1300 DFI
--- --- --- --- ---
.
Vabis ()
Ikke pålogget
Sv:Kawa'n tok fyr. 10/10/2011 21:32  
Venter og venter.
Var innom der i forrige uke og leverte kammene og lagerbukkene, de mente den skulle være ferdig denne uka. Time will show.
Den eneste jeg stoler litt på innpå der er for tiden i USA, henter ikke ut toppen før han er tilbake og har kontrolert at alt stemmer.
Snakket med dem om ny topp, men det ville de ikke høre snakk om. De ville prøve med nye ventiler før det ble snakk om å få tak i en annen topp. De har ikke skiftet ventilsetene, de mener at med nye ventiler så skal det ordne seg.
500AMM ()
Ikke pålogget
Sv:Kawa'n tok fyr. 12/10/2011 18:09  
OK, nye ventiler kan jo være en løsning, du får vente i spenning litt til da.

-arnt-
1985 Kawasaki Z1300 DFI
--- --- --- --- ---
.
Vabis ()
Ikke pålogget
Sv:Kawa'n tok fyr. 17/10/2011 20:13  
Fortsatt ingen topp ferdig, dritt lei hele greia nå.

Hvordan blir det med klubben nå videre? Det virker som det er helt dødt for tida??????????? ???
Til og med Helge skal selge sykkelen som han har brukt så mye tid og penger på, hva er det som skjer????
500AMM ()
Ikke pålogget
Sv:Kawa'n tok fyr. 24/10/2011 00:45  
Hallo.

Ikke noe nytt enda nei. Men det er jo sesongslutt nå, så det må vel ordne seg før sommeren.

Ikke godt å vite hva som kommer til å skje med klubben. Jeg vet ikke hva Helge tenker nå framover.

-arnt-
1985 Kawasaki Z1300 DFI
--- --- --- --- ---
.
Vabis ()
Ikke pålogget
Sv:Kawa'n tok fyr. 30/11/2011 19:15  
Fortsatt ingen topp!!!!!!!!!!! !!!!!!!!!
Nå er forklaringen at de fikk ikke tak i ventiler, derfor måtte de få laget ventiler i Canada. Dette synest jeg er litt rart da de fikk både telefonnummer og adresse til både Wilfried og Rønning på Kongsvinger. Føler at når dette er over så skal jeg lese dem en real tekst og aldri vise meg innom døra hos CYLMO mere.
Heretter skal alt av motordeler sendes sørover........ ...
500AMM ()
Ikke pålogget
Sv:Kawa'n tok fyr. 01/12/2011 19:31  
Hei.

MCG har alt som trengs: http:// www.z1300.de/
Se under "motor" og midt nedpå siden, der er alle typer ventiler. Om de er på lager vet jeg ikke, men de står jo oppført som tilgjengelig.

Anbefaler at du selv forespørr på en brukt komplett topp både hos MCG og Wilfried. Deretter ville jeg presset de gutta i Trondheim med at sykkelen er solgt og må bringes i orden umiddelbart.

-arnt-
1985 Kawasaki Z1300 DFI
--- --- --- --- ---
.
Vabis ()
Ikke pålogget
Sv:Kawa'n tok fyr. 02/12/2011 20:36  
I dag kunne de opplyse at ventilene var sendt fra Canada, de skulle "HIVE" seg over toppen så fort ventilene var i hus. Lurer bare på hva som mangler når de skal sette den sammen, tror ikke de har helt kontroll innpå der.

Godt tips der ja, det skal jeg smekke i bakhodet på de når de finner på nye unnskyldninger.
Vabis ()
Ikke pålogget
Sv:Kawa'n tok fyr. 28/12/2011 19:38  
Var en tur innom Cylmo nå idag, ventilene er ankommet....... ..............
Han som drev på med toppen hadde Juleferie, de garanterte toppen ferdig i løpet av første uka i 2012 Da får vi se om de klarer å holde det de lover denne gang........... ...
Vabis ()
Ikke pålogget
Sv:Kawa'n tok fyr. 19/01/2012 20:52  
Toppen ligger nå i garagen og venter på ny topp-pakning. Nye rustfrie ventiler ble kjøpt fra Canada, under montering klarte de å ødelegge en fjærlås. Tilfeldigvis fant de et lås hos en ansatt som hadde samlet opp endel gamle deler gjennom tida. FLAKS
Sv:Kawa'n tok fyr. 20/01/2012 17:58  
Det ser nå ut som det ordner seg for deg til slutt.
Det er godt å høre.
Er vel klar til danmark siste helg i mai da.

God helg

Roar
Vabis ()
Ikke pålogget
Sv:Kawa'n tok fyr. 22/01/2012 12:02  
Jau jau, Roar. Det hadde vært artig, vi får se om timeplanen viser tid til en Danmarkstur. Hadde jo vært noe det.......
Nå skal jeg iallefall prøve å få tid til å sette sammen sykkelen, hadde tenkt å få den lakkert i vinter også.

Min erfaring med Cylmo er pr. dato av en karakter av SINNE.
Vabis ()
Ikke pålogget
Sv:Kawa'n tok fyr. 10/02/2012 22:24  
Toppen er nå på plass, skal få sykkelen inn til Trondheim og få Torgeir på Ride til å justere alt til tipp topp shape. Vurderer fortsatt å få lakkert opp hele greia, men om jeg ikke rekker det i år så kan den godt få en sesong til slik den ser ut nå.
Når i Mai er det treff?
Sv:Kawa'n tok fyr. 11/02/2012 16:04  
Hei
Det er siste helga i mai 24-27 mai vet ikke
eksakt hvor det er enda men

se her under kalender

http:// z1300.dk/

Roar
Vabis ()
Ikke pålogget
Sv:Kawa'n tok fyr. 13/03/2012 17:14  
Da er sykkelen endelig justert og i tipp topp stand motormessig. Har lyst til å lakkere den opp slik at endel sår og lakkslipp forsvinner, men vi får se om tiden strekker til.

Fantastisk å endelig få høre en nydelig symfoni med seks instrumenter, alle sammen samstemt.
Sv:Kawa'n tok fyr. 13/03/2012 19:25  
Så kjekt at det funker for deg nå.
Det er en vakker lyd når alt er ok.

PS hvis du ikke rekker danmark er tysk 1300 treff 10-12-august

Roar
Vabis ()
Ikke pålogget
Sv:Kawa'n tok fyr. 20/03/2012 17:15  
Jaja, da var helvete igang igjen. Fikk kjørt ca. en mil da det smalt til i motoren, sykkelen ble til en Audi. Kun femsylindret. Etter å ha ventet på nye ventiler i 6-7 mndr viser det seg at eksosventilen i sylinder nr.1 har skjært seg i styringen og blitt stående åpen. Når stemplet kom på retur klinket det til ventilen og bøyde skiten. Leverte idag toppen hos verdens største sauebinge, de la seg helt flate og lovet IGJEN å få orden på dritten.

Sykkelen er tilsalgs.
Sv:Kawa'n tok fyr. 20/03/2012 18:54  
Du å du hvor mye uflaks skal du ha.

Roar
500AMM ()
Ikke pålogget
Sv:Kawa'n tok fyr. 21/03/2012 13:57  
Dette er ikke til å tru! Så mye uflaks. Får håpe stempelet ikke har sprekki.

Jeg sier det igjen, det må være ny topp som gjelder nå.

-arnt-
1985 Kawasaki Z1300 DFI
--- --- --- --- ---
.
Vabis ()
Ikke pålogget
Sv:Kawa'n tok fyr. 22/03/2012 22:18  
Snakka med de i går, da fikk de ultimatumet at enten skal toppen være klar innen 14 dager eller så er det bare å bestille ny topp fra MCG. Skal si det ble stille i andre enden da gitt.

Stemplet ser ut til å ha klart brasene godt, men nå begynner tålmodigheten med denne sykkelen å bli så tynnslitt at jeg vurderer å selge den når den er ferdig.
Helge ()
Brukere pålogget nå
Sv:Kawa'n tok fyr. 23/03/2012 06:23  
Høre ut som du har like uflask som meg: enkelte verkstedet vet ikke hva de driver med! Stakkars deg!

Jeg foreslår at jeg setter opp Cylmo opp på listen over versting- verksteder. Der finner vi Ulf Øverbye AS på Jessheim fra før. Kommer det en jurist å krever at selskapsnavnene blir borte fra nettsiden vår så tar jeg den saken hvis det skjer, men ikke før det har blitt en sak. Vi bør varsle om slike verksteder selv om enkelte mener at de gjør en god jobb. Som z1300- koordinator i Norge vil jeg varsle om slike.
Helge Z1300 1979A1 - Den 5. Z1300 i Norge
Vabis ()
Ikke pålogget
Sv:Kawa'n tok fyr. 23/03/2012 17:52  
Var innom der en tur idag, nå har de bestemt at de skal ta ut de ventilene som de fikk laget i Canada og bytter ut samtlige med ventiler som blir bestilt fra MCG i Tyskland. Tørr ikke tenke på hvor mye denne toppen har kostet de allerede, glad for at ikke jeg skal betale kalaset.

Skulle de ha ventet på å få det Canadiske firmaet til å lage en ny eksosventil så hadde dette tatt nye fire-fem uker, dette gikk jeg ikke med på og da ble det MCG. (håper bare at de har ventiler nå da)

Etter å ha agert villmann innpå der har jeg nå fått såpass respekt at de står i rett bare jeg kommer innenfor døra, det er for jævlig at det skal ta så inni h..... lang tid å fikse en topp for et firma som lever av nettop dette.
500AMM ()
Ikke pålogget
Sv:Kawa'n tok fyr. 23/03/2012 20:32  
Ja - det er merkelig at de har plundra så mye med dette. Er Cylmo det som tidligere het Sylinder Service i Trondheim? (Tror de lå utpå Lade sist jeg så de på midten av 80-tallet.)

-a-
1985 Kawasaki Z1300 DFI
--- --- --- --- ---
.
Vabis ()
Ikke pålogget
Sv:Kawa'n tok fyr. 23/03/2012 23:34  
Firmaet het før Cylinderservice , så ble det Cylinder og motorservice. Så ble dette forkortet til Cylmo.

Har tidligere hatt gode erfaringer med firmaet i forbindelse med b.l.a. overhaling av topplokk til lastebilene, der har det aldri vært noe tull.

Jeg trøster meg med at alle, absolutt alle kan blemme seg ut innimellom. Men, det er ikke bra at man må reise bust for at de skal gjøre jobben sin. Til deres forsvar må jeg skyte inn at det er svært unge folk som jobber på verkstedet. De gode gamle har vel blitt pansjonister.

Firmaet holder til på Tunga.
Vabis ()
Ikke pålogget
Sv:Kawa'n tok fyr. 02/04/2012 10:03  
Venter fortsatt på at toppen skal bli ferdig. MEN, nå er det ingen hast lenger, her snødde det 10 cm i går og i natt.
Vabis ()
Ikke pålogget
Sv:Kawa'n tok fyr. 25/06/2012 12:10  
Sykkelen er no SOLGT.
500AMM ()
Ikke pålogget
Sv:Kawa'n tok fyr. 28/06/2012 21:09  
OK, men da er du vel snart klar for noe nytt?
Det står jo et par fine DFI'er på FINN.

-arnt-
1985 Kawasaki Z1300 DFI
--- --- --- --- ---
.
Vabis ()
Ikke pålogget
Sv:Kawa'n tok fyr. 02/07/2012 21:57  
Tar pause jeg nå, men kommer jeg over en strøken sykkel med rett pris så blir det handel ja.
Vabis ()
Ikke pålogget
Sv:Kawa'n tok fyr. 15/07/2012 09:47  
Var og kjøpte en 500 cc Honda i går, kan ikke sammenlignes med en Z1300
Sykkelen skal min datter overta når lappen er i boks.

Er på utkikk etter en Z1300 DFI............ ....
_GEN_GOTOTOP Legg inn svar
Forumløsning : FireBoard
© 2019 Kawasaki Z1300 Club Norway - Organisasjonsnr 986782109 - En alenestående og spisset motorsykkelklubb!
Joomla! is Free Software released under the GNU/GPL License.