Kawasaki Z1300 Club Norway - Nettsiden stenges i 2024 - GÃ¥ til facebookgruppa Z1300
https://www.facebook.com/groups/z1300
|
FORUMET - Det gamle
|
Rasling i motor (1 visning)
Foretrukket: 0
|
|
TRÅD: Rasling i motor
|
|
Rasling i motor 17/06/2007 16:13
|
|
Hvordan hører man at løpehjulet til kamkjedet er ødelagt? Jeg hører rasling fra motoren ved kraftoverførin
g til bakhjulet (enten ved gasspådrag eller motorbremsing), og over 3000 rpm hører jeg vining. Et skifte av løpehjul koster omtrent 2000 kr (1000 for løpehjul og 1000 for toppakning). For ikke så lenge siden måtte jeg skifte løpehjulet da kamkjedet hadde blitt påsatt noe skjevt over hjulet. Dersom hjulet igjen er gått / nedslitt, er det denne lyden jeg hører tror jeg.
Min kamkjedestramme
r har en bolt i bakenden som gjør at strammeren ikke slakker etter hver - dette er en manuell strammer. Strammeren har jeg sett igjennom og den ser ut til å fungere. Bolten skrur jeg inn med fingrene slik at den ikke er for stram. Derfor tror jeg ikke at strammeren er problemet.
Er det noen som har vært borti det samme?
|
|
|
Du må registrere deg og logge inn for å kunne skrive i forumet. |
|
Sv:Rasling i motor 17/06/2007 16:14
|
|
Jeg måtte bytte løpehjulet og kamkjedet på sykkelen min. Det var da en veldig rasling i motoren på tomgang.
|
|
|
Du må registrere deg og logge inn for å kunne skrive i forumet. |
|
|
|
|
|
© 2024 Kawasaki Z1300 Club Norway - Organisasjonsnr 986782109 - En alenestående og spisset motorsykkelklubb!
Joomla! is Free Software released under the GNU/GPL License.