Kawasaki Z1300 Club Norway - Nettsiden stenges i 2024 - GÃ¥ til facebookgruppa Z1300
https://www.facebook.com/groups/z1300
|
FORUMET - Det gamle
|
Sv:Startermotor - ny! (1 visning)
Foretrukket: 0
|
|
TRÅD: Sv:Startermotor - ny!
|
|
Startermotor - ny! 08/06/2011 10:45
|
|
Jeg vil ha en helt ny startermotor. Hos MCPartner koster den 3500kr. Har noe tips om et sted i utlandet som har rimeligere pris?
Helge Z1300 1979A1 - Den 5. Z1300 i Norge |
|
|
Du må registrere deg og logge inn for å kunne skrive i forumet. |
|
Sv:Startermotor - ny! 08/06/2011 18:23
|
|
MCG har innbytte men da må du sende den gamle ned og exportpapirer 220-260 euro
Roar
|
|
|
|
Sv:Startermotor - ny! 09/06/2011 11:22
|
|
Takk for tipset! Tror nok jeg da bestiller en helt ny med 4 børster (den som er på 82-modeller og nyere) fra MC Partner til 3500kr. Den jeg har har 2 børster.
|
|
|
Sv:Startermotor - ny! 12/07/2011 00:38
|
|
Hei Helge Jeg har også litt problemer med startmotoren, syns den drar litt tregt og spesielt når maskinen er varm slår den nesten ikke inn. Har ikke opplevd at den ikke vil starte men det er såvidt mange ganger, Ble det bedre når du skiftet startmotor?
|
|
|
|
Sv:Startermotor - ny! 23/03/2012 06:16
|
|
Har ennå ikke byttet, men forsøkte å starte i går etter vinterens stillgang. Har ventet så lenge som mulig. Den nye starteren ligger klar for installasjon og det skjer nok til helga. Mitt problem har vart siden 2001 da jeg kjøpte gammern. Har byttet batteri flere ganger og med nytt batteri blir problemet mindre. Har også skiftet starterrelet (i 2011) uten hell. Startknappen er OK. Har også vurdert starterclutchen så den har jeg en ny av i en ekse. Starteren slår altså ikke inn hele tiden og når den gjør det kan den plutselig slutte å dra motoren - da hører det ut som et mekanisk verksted ved starterclutchen
. På tide å bytte. Tipper det har noe med selve børstegodheten
. Vent i spenning! Det er nok flere som har samme problem. Snakkes en dag Ronnie.
|
|
|
Sv:Startermotor - ny! 24/03/2012 23:09
|
|
Idag satte jeg inn den nye starteren med 4 børster og den startet med en gang. Det var en deilig følelse. Det er likevel en liten antydning til at den plutselig stopper. Men etter 7 startforsøk i dag med suksess, så er problemet så og si borte. Siden starterreleet er nytt, så gjenstår kun 2 enheter som vurderes som usikre i dette saken: er Biltema's batteri så veldig bra? Virker startknappen som den skal? Jeg tar først å sjekker startknappen en gang til hvis problemet vedvarer.
Det med at den ikke startet når den var varm, var et problem husker jeg. Vi får se når jeg får kjørt mer med sykkelen.
Har nå faktisk overhalt starterknappen. Trodde ikke dette var mulige. Her sitter nok sykkelens minste fjærer. Det var dårlig kontakt pga irr, fuktighet og skitt. Alt er rent nå og den starter knirkefritt.
|
|
|
|
|
|
|
© 2024 Kawasaki Z1300 Club Norway - Organisasjonsnr 986782109 - En alenestående og spisset motorsykkelklubb!
Joomla! is Free Software released under the GNU/GPL License.