-----------KLUBBEFFEKTER-----------

Tskjorter og hansker!

powered_by.png, 1 kB
STARTSIDEN arrow FORUMET
Kawasaki Z1300 Forum for alle
Velkommen, Gjest
Vennligst Logg inn eller Registrer deg.
Glemt passord?
Sv:Første kjøretur i år (1 visning)
_GEN_GOTOBOTTOM Legg inn svar Foretrukket: 0
TRÅD: Sv:Første kjøretur i år
Første kjøretur i år 10/04/2010 17:14  
Da var første komplette kjøretur i år unnagjort 10-12 grader og sol.
Det var veldig heeerlig bortsett fra at jeg kjørte bensintom så jeg måtte ringe til min datter og fortelle dette og spør om de kunne komme til meg med bensin.
Dere kan tro hvor lite lyst en har å ringe til datteren og fortelle at pappa har kjørt bensintom.

Roar
  Du må registrere deg og logge inn for å kunne skrive i forumet.
Vabis ()
Ikke pålogget
Sv:Første kjøretur i år 10/04/2010 23:21  
Bensintom ja.
Hadde det bare vært det som hendte når jeg var ute å kjørte tur nummer to i år. Neida, sykkelen tok fyr den. Mest sannsynlig årsak er vel at jeg har en veldig lang nedoverbakke før jeg kan begynne å kjøre med litt gasspådrag, nedover går den å putrer med choken på. Den har vel da klart å spytte endel bensin ned i luftfilterkasse n, dette har tatt fyr og fikk god trekk da jeg vred gassen i bunn for å komme meg hjem igjen. Sykkelen stoppet bare 150 meter hjemmefra, da sto det 30 cm flammer opp mellom tanken og lårene mine. Fikk slukket brannen ved å stappe snø nedi en allerede oppbrendt luftfilterkasse . Takstmannen ristet på hodet og skrev så blekket sprutet da han var her, -dette blir dyrt- mumlet han. Har nå fått skjøtet sammen ledningsnettet, Helge har sendt oppover luftfilterkasse og jeg må nok bestille resten hos MCG i Tyskland. Nå håper jeg bare at ikke det har lagt seg for mye smeltet plast på ventilsetene, da må jeg nok opp med toppen. Akkurat det har jeg ikke lyst til akkurat nå.
Vabis
Sv:Første kjøretur i år 14/04/2010 15:23  
Det er bra at dere får fikset problemene! Min 1979 antente også i luftfilterkassa tidligere i år etter tilbakeflow av bensin. Fikk godskjelov ikke full antenning som du Sigurd.

Men dere, jeg synes dere har hatt årets første kjøretur litt sent.... Stikk innom Felleskjøpet og få dere lange pigger så sykkelen kjøres på vinteren. Dere har jo reservesykler som jeg!
Helge Z1300 1979A1 - Den 5. Z1300 i Norge
Vabis ()
Ikke pålogget
Sv:Første kjøretur i år 14/04/2010 22:05  
Toppen må nok desverre plukkes av, seriøs lekasje på sylinder 3 og 4. Nå må jeg mote meg opp til å begynne å skru, dette var LAAAAAAAANGT ifra hva jeg hadde tenkt å begynne med nå.
Sv:Første kjøretur i år 15/04/2010 18:35  
Det var leit å høre! Jeg skal selv åpne min hvite for å skifte pakning under sylinderrekken og over. Du husker vel på å bruke de som har forsterkede vannkanaler!
Helge Z1300 1979A1 - Den 5. Z1300 i Norge
Vabis ()
Ikke pålogget
Sv:Første kjøretur i år 16/04/2010 22:45  
Orginal Kawasaki er vel best, har bestilt de hos Ride.
_GEN_GOTOTOP Legg inn svar
Forumløsning : FireBoard
© 2019 Kawasaki Z1300 Club Norway - Organisasjonsnr 986782109 - En alenestående og spisset motorsykkelklubb!
Joomla! is Free Software released under the GNU/GPL License.