|
Forskjeller på modellene |
|
|
Her vises noen av forskjellene på modellene som ikke er like synlige ved første øyekast. Kjenner du til andre mindre synlige forskjeller eller feil i teksten under, send mail til klubben.
- Styrelås: A1 har styrelås på selve ramme med egen nøkkel, resten av modellene har dette via tenningslåsen.
- Låsing av aksel framhjul: A1 har 2 bolter på hver side av hjulet, men resten har 1 bolt.
- Deksel på hornene: Alle modellene har forskjellige deksler
- Støtdempere bak: A1 og A2 har ingen luftfylling av dempere bak. A3-> har luftfylling med justeringsmulighet bak. Disse er de heltildekkede demperne.
- Støtdempere foran: A1 og A2: luftfylling av dempere på hver gaffel i toppen. A3-> luftfylling av dempere via et punkt plassert under frontlykten.
- Passasjerhendel: A1 har ikke håndtak bak sete for passasjer. A2-> hadde dette.
- Svingarmakslingene....på 1979 modellene har akslingene umbrako-spor i senter. På senere modeller er det gjenger i hullet i senter. (senterhullene brukes i arbeidet med å ta av akslingene).
- Tenning... noen har justerbar tenning andre fast.... A1: tenningen (alternatoren) sitter på høyre side bak sylindrene. A2: tenningen (alternatoren) sitter på venstre side av veivakselen. A3->: tenningen (alternatoren) sitter på høyreside av veivakselen på samme sted som dynamoen.
- Kardang...nyere modeller har en kardang som gjør at man ikke kan endre på svingarmen mer enn til at et 150mm dekk kan brukes, eldre modeller kan endres til at 180mm dekk kan brukes.
- Oljekapasitet (det er forskjell på oljepannene). ZA1 4,6liter - ZA2 5,3liter - ZA3 og nyere inkl ZG 6,1liter
|
|